Artikler-o

Betong fanger CO2

SINTEF mener at betongen kan fange enda mer CO2 i løpet av levetiden ved å bruke ved å bruke resirkulert tilslag i ny betong.

Vannbransjen skal også opp i SKY

– Alt vil digitaliseres! Også vannbransjen, mener Powel.

– Bransjen vil jobbe mye smartere framover. Det vil skje raskt. Vi ser at noen er flinke til å ta i bruk ny teknologi med suksess, sier Frøydis Sjøvold, sivilingeniør og løsningssjef i Powel.

– Betong gir høyere kvalitet

KONGSBERG: – Det er ingen tvil om at det er en fordel å bruke grove masser rundt betongrørene, sier driftsleder i Veidekke, Per Vidar Gjerjordet.

Betongrør er best for miljøet

– Selv om sement står for fem prosent av verdens CO2-utslipp, er det slett
ikke slik at det er mer miljøvennlig å velge plastrør framfor betongrør, sier Geir Sogge Johnsen, produktsjef i Basal.